Balandžio 3-10 dienomis vyko Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) organizuota verslo misija Japonijoje. Misija organizuota įgyvendinant projektą „Eksporto skatinimas pandeminiu ir popandeminiu laikotarpiu“ pagal priemonę „Naujos galimybės LT“, finansuojamą iš 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos.

Tai pirmoji projekte LVK organizuota misija į šią Azijos šalį, garsėjančią tradicijomis ir asmeninio ryšio pagrįsta verslo kultūra.

Misijos tikslas – Japonijos rinkos pažinimas, Lietuvos ir Japonijos ekonominių santykių ir prekių bei paslaugų eksporto plėtra, taip pat naujų idėjų ir patirčių paieška.

Kartu su aštuoniomis informacinių technologijų ir projektavimo sektoriaus įmonėmis, LVK dalyvavo susitikime Lietuvos Respublikos ambasadoje Japonijoje, kur susitiko su komercijos atašė Aleksandru Laurinavičiumi ir Baltic Vision Co., Ltd generaliniu direktoriumi Andriumi Gelažausku jau bemaž du dešimtmečius gyvenančiu Japonijoje. Susitikimo metu misijos dalyviai turėjo galimybę iš pirmų lūpų išgirsti apie šalies specifiką ir įėjimo į Japonijos IT rinką ypatumus.

Lietuviškų IT įmonių atstovai taip pat susitiko su reikšmingiausiomis vietos verslo organizacijomis EU-Japan Industrial Cooperation Centre ir Japan External Trade Organization (JETRO). Susitikimų metu buvo pristatyti įėjimo į šią rinką būdai, kultūriniai aspektai, kuriuos itin svarbu išmanyti dirbant Japonijoje. Ekspertai taip pat atkreipė dėmesį, kad norint dirbti šioje rinkoje reikia būti pasiryžus pakankamai ilgam procesui (bent jau 3-5 metų trukmės) ir stengtis sukurti asmeninį ryšį su verslo partneriais, nes japonams itin svarbus pasitikėjimas, asmeninis ryšys ir ilgalaikis bendradarbiavimas.

Misijos dalyviai vieningai teigia gavę itin daug naudingos informacijos šių susitikimų metu. Dariaus Didžiagalvio, UAB „Inovatyvių procesų sprendimai“ direktoriaus, teigimu:

„Naudinga buvo išgirsti rinkos specifikos apžvalgą – tai palengvina rinkos supratimą. Tai ypač svarbu einant į nepažįstamą rinką“.

Jam antrino ir UAB „Dirbtinis intelektas pramonei“ vadovas Dalius Mašalas:

„Itin vertingi buvo susitikimai su vietos lietuviais ir Europos Sąjungos–Japonijos centro atstovais – aptarta daug svarbių Japonijos verslo kultūrinių aspektų, kuriuos privalu žinoti, planuojant partnerystes šioje šalyje“.

Siekiant geriau pažinti vietinę rinką ir užmegzti naudingų kontaktų bei atrasti potencialių partnerių, įmonės iš Lietuvos dalyvavo didžiausioje Japonijoje IT sektoriaus parodoje – Japan IT Week. Misijos dalyviai palankiai vertino galimybes susipažinti ir prisistatyti potencialiems verslo partneriams. Kiekvienai įmonei buvo skirta individualaus laiko aplankyti stendus, domėtis dėl paslaugų ir bendradarbiavimo galimybių kartu su Andriumi Gelažausku, kuris įmonių atstovams padėjo savo paslaugas ir produktus pristatyti japonų kalba.

„Remiantis užmegztais verslo  ryšiais,  apsikeisime detalia informacija apie siūlomas paslaugas ir produktus ir ieškosime abipusiai naudingų bendradarbiavimo sričių“, – tolimesniais planais dalinosi UAB „B.G.M“ vadovas Arūnas Birmontas.

Verslo misijos dalyviai palankiai vertina jos rezultatus, džiaugiasi turėję galimybę pažinti šią išskirtinę rinką ir užmegzti naujus kontaktus.

Daugiau apie LVK organizuojamas verslo misijas galite sužinoti čia.

Lietuvos verslo konfederacija įgyvendino projektą „Eksporto skatinimas pandeminiu ir popandeminiu laikotarpiu“, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo lėšomis pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ priemonę Nr. 03.2.1-LVPA-K-801 „Naujos galimybės LT“.

Panašūs įrašai