Lietuvos verslo konfederacijos įgyvendinamas, Europos regioninės plėtros fondo lėšomis finansuojamas, projektas „Eksporto skatinimas pandeminiu ir popandeminiu laikotarpiu“ startavo Singapūre. Š. m. rugsėjo 5 – 13 dienomis Lietuvos verslo konfederacija kartu su motyvuota Lietuvos verslininkų delegacija surengė pirmąją verslo misiją į Singapūro Respubliką.

Singapūras yra vienas iš patraukliausių prekybos ir eksporto centrų pasaulyje. Todėl pagrindinis vykusios verslo misijos ir joje dalyvavusių įmonių tikslas buvo skatinti Lietuvos ir Singapūro įmonių ryšius, kuriant naujas prekybos bei eksporto galimybes šioje šalyje. Siekiant pažinti vietinės prekybos subtilybes dešimt maisto pramonės srityje veikiančių Lietuvos įmonių dalyvavo vienoje didžiausių Azijos maisto ir gėrimų gamintojų parodų „FHA-Food & Beverage Singapore“.

Misijos dalyvio UAB „Baltic cocoa“ vadovo Jan Zajankovskij teigimu paroda sudarė visas reikiamas sąlygas susipažinti su vietine rinka ir išplėsti potencialių prekybos partnerių ratą. Tai, kad parodos lankymas padėjo geriau susipažinti su vietine rinka patvirtina ir UAB „RŪTA“ eksporto vadybininkė Aurelija Martinkienė:

Dalyvavimas parodoje misijos metu padeda įsivertinti vietinės produkcijos tendencijas ir susipažinti su pagrindiniais maisto produktų importuotojais.“

Daugelis misijos dalyvių taip pat pabrėžia, kad dalyvavimas tokio tipo mugėse verslo plėtros į užsienio rinkas garantuoti negali. Tačiau lankydamiesi parodoje dalyviai išnaudoja galimybę susirinkti jiems svarbias žinias ir kontaktus siekianti kryptingo bendradarbiavimo su vietiniais partneriais ateityje.

Akivaizdu, kad tikslingas parodos lankymas gali atnešti įvairiapusės naudos. Tačiau misijos metu taip pat buvo bandoma prisidėti ir prie tikslinio eksporto bei tarptautinio bendradarbiavimo plėtros galimybių planuojant individulius susitikimus. Todėl Lietuvos verslo konfederacija kartu su tarptautinių prekybos rūmų tinklo nariais – Singapūro verslo federacija, surengė tikslinę maisto pramonėje dirbančių įmonių kontaktų mugę. Ši iniciatyva pritraukė daugiau nei 70 prekybos įmonių iš Singapūro ir Rytų Europos šalių. Mugėje taip pat sudalyvavo įvairių vietos prekybos organizacijų atstovai (pvz.: Vidurio ir Rytų Europos prekybos rūmai, Enterprise Singapore ir t.t.) bei Lietuvos, Lenkijos ir Vengrijos ambasadoriai. Didelis patikimų kontaktų ratas ir individualūs susitikimai naujoms įmonėms leido geriau susipažinti su vietinio importo bei rinkos poreikiais ir galimybėmis.

Po bendrų Lietuvos delegacijos ir vietos verslininkų susitikimų misijos dalyviai turėjo galimybę susitikti su Vidurio ir Rytų Europos prekybos rūmų atstovais (organizacijos direktore Anca Codrea ir valdybos nariu Angelo Jambore) bei naujai besikuriančios Lietuvos ambasados Singapūre atstovais (ambasadoriumi  Dariumi Gaidžiu ir atašė Pauliumi Puskunigiu). Susitikimų metu buvo dalinamasi praktinėmis žiniomis apie formalius reikalavimus, vidaus rinkos taisykles ir tendencijas. Lietuvos verslininkai gavo patarimų ir galėjo pasinaudoti kitų patirtimi vertinant didžiausius iššūkius, galimybes ir naudą dirbant Singapūro rinkoje. Verslo delegacijos atstovės UAB „Choco Group“ eksporto vadybininkės Martos Szymanskos teigimu:

Dalyvavimas tokio pobūdžio susitikime suteikia naudingų žinių apie vartotojų bei vietos verslininkų elgesį seikint kurti ir auginti partnerystes“.

Svarbu suvokti, kad misijoje dalyvauja skirtingą patirtį, poreikius ir produkciją kuriantys verslininkai. Todėl verslo misijos ir potencialių rinkų atvėrimas yra ypač svarbios. Vertindamas jau įvykusios misijos naudą įmonės UAB „Šviežia kava“ (Huracán Coffee) vadovas Vytautas Kratulis pabrėžia:

Dalyvavimas tokio pobūdžio misijoje ir bendravimas su kitais įmonių atstovais padeda praplėsti žinias ir matymą, o pasidalinimas patirtimi motyvuoja ir padeda įsikvėpti eksportuoti naujose rinkose“.

Pabaigai būtina pabrėžti, kad sėkminga verslo misija priklauso nuo joje dalyvaujančių žmonių. Todėl galima pasidžiaugti, kad verslo misijos ir naujos rinkos pritraukia vis daugiau motyvuotų įmonių atstovų, o siekis atsiriboti nuo Kinijos rinkos skatina verslininkus dairytis į kitas Azijos šalis.

Todėl su nekantrumu laukiame jūsų kitose Lietuvos verslo konfederacijos planuojamose misijose.

Lietuvos verslo konfederacija įgyvendino projektą „Eksporto skatinimas pandeminiu ir popandeminiu laikotarpiu“, dalinai finansuojamą Europos regioninės plėtros fondo lėšomis pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos struktūrinių fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ priemonę Nr. 03.2.1-LVPA-K-801 „Naujos galimybės LT“.

Panašūs įrašai