Puslapio versija spausdinimuiSpausdinti

Naujienos

 
2018.01.12

Prieš verslo misiją į JAE – patarimai kaip pasirengti vizitui

Š. m. vasario 18-21 dienomis Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) delegacija vyksta į Jungtiniuose Arabų Emyratuose (JAE) vyksiančią maisto pramonės parodą „Gulfood 2018". Dalyvauti B2B susitikimuose su verslo organizacijomis, valstybinėmis institucijomis ar ūkio subjektais kviečiami verslo atstovai, norintys užmegzti glaudesnius ryšius su ekonomiškai itin stipria valstybe.

Tai jau antras verslo vizitas į JAE. Pirmąjį LVK nariai į Dubajų vyko 2017-ųjų spalio mėn. Prezidentės Dalios Grybauskaitės oficialaus vizito Jungtinių Arabų Emyratuose vizito metu. Delegacijoje dalyvavo ir  Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas bei Užsienio reikalų ministras Linas Linkevičius bei kitų valstybinių institucijų atstovai.

„Jei norime į Lietuvą pritraukti reikšmingas investicijas, plėsti Lietuvos pramonės ir paslaugų eksporto rinkas, privalome megzti kaip įmanoma glaudesnius ryšius su tokiomis valstybėmis kaip JAE. Turime tapti šalimi, galinčia net ekonomiškai galingesnėms partnerėms pasiūlyti išskirtinių pasiūlymų, produktų ir paslaugų. Todėl tokie verslo vizitai, padedantys užmegzti kontaktus, prisistatyti ir parodantys Lietuvos verslininkų svarbą pasaulinėje rinkoje yra tiesiog būtini“, – teigia LVK generalinis direktorius Algimantas Akstinas.

Verslo misijoje 2017 metų spalio pabaigoje dalyvavusi grūdus perdirbančios ir kruopas bei dribsnius gaminančios įmonės „Fasma“ marketingo vadybininkė Vitalija Tautkutė teigia, jog šie susitikimai jų verslui buvo itin naudingi.

„Paprastai eksportuojame savo gaminius tik į geografiškai artimas šalis. Pernai išvežėme pirmą krovinį į JAV, tačiau kol kas tai daugiau išimtis iš taisyklės. Azijos šalys mūsų akiratyje atsiduria retai. Pirmąkart vykdami į Dubajų norėjome sužinoti, ar esame šiems kraštams patrauklūs ir išgirdę verslininkų susidomėjimą mūsų produkcijos importo galimybėmis supratome, kad esame“, – aiškina V. Tautkutė.

Šiais metais vasario mėnesio pabaigoje su LVK organizuojama delegacija į JAE vykti ketinanti specialistė teigia, jog Dubajaus verslininkai yra labai konkretūs, todėl jei pirmojo kontakto metu išreiškia susidomėjimą bendradarbiavimu, vėliau jie aktyviai prie to dirba.

„Jei atvirai, ruošiantis vizitui kažkokių konkrečių žingsnių nežengėme, tiesiog pasidomėjome šalimi, jos rinkomis, kultūra ir žinoma, oru. Pirmą kartą atvykę nepatyrėme beveik jokių kultūrinių skirtumų, nes Dubajus yra labai pasaulietiškas miestas, kuris nesilaiko griežtų taisyklių“, – pažymėjo „Fasma“ marketingo vadybininkė.

Vis tik keletas mums neįprastų, specifinių elgesio taisyklių egzistuoja: moterys negali pirmos tiesti vyrams rankos ir  nereikėtų stebėtis, jei šie ir nepasisveikina, atvykėliams vyrams neleidžiama niekaip liesti vietinių moterų, taip pat susitikimų metu negalima pašnekovui parodyti bato pado, nes tai gali būti palaikyta dideliu įžeidimu ir sužlugdyti derybas.

Antrą kelionę į Dubajų planuojanti marketingo specialistė teigia, jog reikėtų turėti omenyje, kad vizito metu labai vertinamas konkretumas bei sugebėjimas negaišti nei savo, nei kitų laiko.

„Kaip rodo mano patirtis, jei tinkamai reprezentuosime Lietuvą, tada ir pritrauksime užsienio investicijų, rasime naujų užsakovų mūsų kokybiškoms prekėms ir naujų užsienio įmonių, kaip patikimų ir ilgalaikių partnerių. Manau, kad tokių šalių kaip JAE įmonių atėjimas į Lietuvą įpūstų naujų vėjų ir atvertų naujas galimybes bei rinkas“, – neabejoja V. Tautkutė


Kviečiame apsilankyti
 
Nacionaliniai partneriai: